
Kísértő bálványom
Az adásban érintett technológiák és témák: virtuális valóság (VR), kiterjesztett valóság (AR) és kevert valóság (MR), agy-számítógép interfész (BCI), etikai és társadalmi kérdések
A virtuális valóság immerzív, magával ragadó, valósághű és interaktív. Meg fogja változtatni a szórakozás, a képzés, a kiskereskedelem, az egészségügy, a sport, az ingatlanok és az utazás jövőjét. Vajon 2041-re tényleg lehetséges lesz egy „virtuális önmagunk” megalkotása? Az adásban bemutatjuk a virtuális valóságot, a kiterjesztett valóságot és a kevert valóságot, a magával ragadó avagy immerzív élmények három alapvető formáját, valamint ezekkel az innovációkkal kapcsolatos etikai és társadalmi vonatkozásokat.
Beszélgető partnerek: Dr. Erdős Sándor, OncoVR-alapító, gyermekpszichiáter rezidens és Budaházy Szabolcs, ARworks-alapító, ügyvezető
Hallgatható még:

Budaházy Szabolcs
ARworks
alapító, ügyvezető
Budaházy Szabolcs a 10 éve működő AR/VR és mobil alkalmazás fejlesztő cég, az ARworks alapító ügyvezetője. Az 50 fős cég az ország vezető virtuális és kiterjesztett valóság szakértője és sok más mellett az egészségügyi, gyógyszeripari szektorban is komoly tapasztalattal rendelkezik és a hazai mellett jelentős nemzetközi jelenléttel bír
Folyamatosan, több projekten dolgozik a Novartis bázeli globális központjának de számos más gyógyszergyárnak is készített projektet. Megtalálható ezek között páciens tünetnaplózó megoldás, nővéreknek gyógyszerelőkészítési training vagy éppen betegség érzékenyítő alkalmazás. A VR technológia egyre inkább tért hódít az oktatásban, ennek jó példája az ARworks világon egyedülálló, 2021 nyarán induló Mesterséges Megtermékenyítés Training Szimulátora, az IVFSimPro mely mind VR szemüvegen, mind laptopon, böngészőn át nyújt lehetőséget a szakembereknek a mikroszkóp alatti teljes IVF procedúra megtanulására.

Erdős Sándor
OncoVR-alapító, gyermekpszichiáter rezidens
Mindig is érdekelt a technológia és a videojátékok világa. Orvostanhallgatóként mindig foglalkoztatott a kérdés, hogy a technológia iránt érzett szenvedélyemet és a leendő hivatásomat hogyan tudom értékteremtésre felhasználni. Így született meg 2017-ben az OncoVR program, amelynek célja, hogy kórházi kezelés alatt álló, főként daganatos gyermekek mentális egészségét támogassa virtuális valóság (VR) segítségével. 2020-ban készült el az OncoVR kalandjáték, amely egy kifejezetten kórházi felhasználásra készült szoftver. Klinikai kutatásokat végzünk, hogy jobban megismerhessük a VR gyermekek lelki egészségre gyakorolt hatását, valamint pszichológusokkal dolgozunk együtt, hogy egy napon az egészségügyi ellátás részeként tekinthessük a virtuális valóságra. Az OncoVR fiatal egészségügyi szakemberekből álló csapatának missziója, hogy a virtuális valóság egy napon receptre felírható digitális terápia legyen.